الأحد، أكتوبر 09، 2011

كل يوم النمر ينزل في الأرنب ضرب و يقول له إنت ودانك طويلة ليه.
اشتكى الأرنب للأسد و قال له على تصرفات النمر معاه.
الأسد قال للنمر يا أخي إتلكك للأرنب بطريقة أحسن من كده،
قول له هات لى جزر، إذا جاب لك جزر لونه أصفر إضربه
و قول له أنا عاوز جزر أحمر، و إذا جاب لك جزر أحمر إضربه وقول له أنا عاوز جزر أصفر.
فقال النمر للأرنب أنا عاوز جزر، فقال له الأرنب،عاوز الجزر أصفر و لا أحمر.
 نزل النمر في الأرنب ضرب و قال له إنت ودانك طويلة ليييييييييييييييييييه .

==========================
مرة واحد ركب دش فوق السطح فعلشان ماحدش يقرب منه من السكان بنى حواليه كوخ وقفله وقال للسكان انا حاطط أسد في الكوخ ده فمحدش يقرب منه أحسنله ، السكان فضلوا خايفين يطلعوا السطح لحد مايوم الشجيع بتاعهم طلع وراح فاتح الكوخ راح نازل جري ووشه أصفر السكان قالولوه ايه شوفته ، قالهم لأ أنا شوفت الطبق اللي بياكل فيه بس
==========================
كان في مرة واحد صاحب مزرعة جزر وجانبه واحد صاحب مزرعة ارانب كان كل يوم يجي يلاقى الارانب اكلت الجزر كله وهكذا كل يوم لحد مل زهق قرر انه يروح مزرعة الارانب وجاب شاكوش وكسرلهم كل اسنانهم جه تانى يوم الصبح برده لقى الجزر بتاعه حد اكله راح عند الارانب ومسك واحد منهم وقاله انتوا واديتوه الجزر فين قالوه :عملناه عثير وثربناه
==========================
مره كان فى فار قاعد فى خمارة وبيسكر وهو بيشرب اول شفطه ويبص على الحيوانات ولما يجى عند الاسد يبص له من فوق لتحت ويقول حد هيطلع عينه انهارده وفضل كده لمدة يومين ففى ثالث يوم الاسد قال الواد ده بيبوص لى كدا ليه فقام شده من ديله فقال الفار انا مش قلت حد هيطلع عينه انهارده

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

والله خفت و قلت الجماعة هدول ما عندهم مزح ....

رائد طالب في مدرسة حكومية .  كان كسلان و فاشل .  أهلو نقلوه لمدرسة خاصة . وما عرفوا ان المدرسة هاي مسيحية. بعد شهر جاب رائد ممتاز بكل الم...