الأربعاء، أغسطس 26، 2015


تمددت واستقلت في حضن زوجها
بينما كان يلعب بشعرها
فجأة سقطت دمعة منه على شفتيها ، فتذوقتها !!
فابتسمت الزوجة وحضنته بقوة وحنان وقالت :
حبيبي لماذا تبكي ؟!
فقال لها : لا حبيبتي ..  بس مرشح وانفي عم يشر




سورى جالس في أحد مساجد السويد
ينتظر الصلاة ، دخل أحد المصلين وجلس بجانبه
سأله الرجل : كم باقي على الإقامة ؟
فأجابه السوري ، مبارح بعتها للحكومة ايميل وبانتظار الرد .
يقولون الرجل عاد الصلاة 3 مرات الضحك


قديمة بس حلوة
دخل على زوجته بسرعة زي المجنون ، وقالها وهو مش قادر ياخد نفسه، حضري شنطتك عشان نطلع على المطار ، يلا لازم نسافر مصر دلوقتي حالاً.
"الوالدة اتوفت" .. قالتله استنى انت عايزني أنزل مصر كده من غير ما اشتري لبس اسود جديد وأعمل شعري عند الكوافير ، انت عايزهم يتريقوا عليا هناك .... قالها طب ادامك ساعة نخلصي كل ده بسرعة ... قعد يستنى يستنى ، عدت ساعة اثنين ثلاثة ، وبعد انتظار طويل رجعت تقوله ، انا اسفة على التأخير بعد ما صبغت شعرها اصفر عند الكوافير وزبطت حواجبها واشترت طقمين للعزا وشوية هدايا لأهلها ... ودخلت على طول تحضر الشنط ، وقالتله البقاء لله يا حبيبي ، الله يرحمها كانت ست طيبة، أمك في الجنة إن شاء الله ... قالها امي ؟؟ امي كويسة الحمد لله ، ربنا يديها الصحة لسه قافل معاها حالاً ، قالتله أومال أم مين ؟
قالها أمك انتي اللي ماتت ... انجنت . وقعدت تصرخ وتشد في شعرها وقطعت هدومها وبوظت مكياجها وسابت هدومها وجرت وشعرها منكوش على الباب عايزة تطلع على المطار .
جوزها مسكها من ايديها وقالها رايحة فين ، عليا الطلاق بالثلاثة مانتي خارجة من الباب ده الا ما اعمل ساونا ومساج ،وأحلق دقني وأعمل حواجبي بالفتلة !!



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

والله خفت و قلت الجماعة هدول ما عندهم مزح ....

رائد طالب في مدرسة حكومية .  كان كسلان و فاشل .  أهلو نقلوه لمدرسة خاصة . وما عرفوا ان المدرسة هاي مسيحية. بعد شهر جاب رائد ممتاز بكل الم...